DutchDidactics

Gestructureerd omgaan met verschillen als export-product

Aan Dutch Didactics en de toepassing ervan in de onderwijspraktijk ligt een viertal ambities ten grondslag;
  1. meer studie succes, een hoger diploma rendement, minder uitval
  2. gestructureerde diversificatie en daarmee meer passendheid in het onderwijsaanbod
  3. meer inzicht in “typen” leerlingen/studenten en bijbehorende studie en aanpassingsproblemen
  4. elkaar op waarde leren schatten en begrijpen dat samenwerken meer is als samen werken
Deze ambities sluiten naadloos aan op de doelen of ambities van bijna alle onderwijsinstellingen, maar passen ook bij de lange termijn doelen van individuen (de leerlingen en studenten). Echter mensen (leerlingen en studenten) worden in sterke mate beïnvloed door de korte termijn. Het ontwikkelde en te ontwikkelen instrumentarium is bedoeld om een substantiële bijdrage te kunnen (blijven) leveren aan de realisatie van de geformuleerde algemene doelen als ook de korte termijn doelen of "direct nut" voor het individu te realiseren.

In het voorjaar van 2015 zijn we begonnen als startup voor het onderwijs onder de naam Dutch Didactics, doelstelling is om met ingang van studiejaar 2016/2017 met onze tools en logica hoge scholen en universiteiten te gaan veranderen. Te ambitieus? Wij denken van niet, wij hebben een drijfveren achtergrond die 25 jaar terug gaat en hebben hiervoor het denken over mensen bij profit organisaties opgeschud met Management Drives & RealDrives, daarna hebben we drijfveren logica geïntroduceerd in de zorg en nu gaan we het onderwijs beter maken door daar ook de match tussen mensen en dingen meer nadruk te geven.

Wij zijn op zoek naar partijen die met ons samen “de markt” willen bestormen. Wij denken dat mindset & drijfveren logica in het onderwijs iets is waarmee je je kan onderscheiden van andere onderwijsinstellingen. Sterker nog mindset & drijfveren logica als manier om gestructureerd om te gaan met verschillen in het onderwijs kan een Nederlands export product worden, want de wetenschappelijke onderbouwing is sterk, de tools zijn praktisch en de resultaten spreken boekdelen. Dutch Didactics maakt het verschil, wanneer je kennisoverdracht hoog in het vaandel hebt staan!

Voor meer informatie of partnering: info@cobuz.nl


Stacks Image 625